Thursday 9 June 2011

APA YANG TERJADI PADA DUNIA SEKARANG ?!

                  Assalamualikum , hey all bloggers . Dunia ? means ? mestila ianya spera , beroksigen , mempunyai tumbu-tumbuhan , mempunyai rumput , bunga-bunga , haiwan , manusia-manusia yang seangkatan dengannya . 
                 Okey-okey . bercakap pasal manusia , terdapat segelintir manusia yang sanggup mengaibkan diri orang lain di facebook . Adakah dieorang melakukan perkara itu kerana menganggap perkara itu biasa ? atau saja nak menjatuhkan maruah orang lain , adakah dia tak takut dosa ? atau seronok menjatuhkan maruah orang ?  okey-okey  . Let's me story . this story like this . 
                
         Selepas tersebarnya or publisitinya pasal  ADINDA EVANS pasal bla bla bla blaaa tu kan ~ korang mesti tahukan ape dia ? so , paham-pahamla sendiri , x perlulaa aku nak cakap ape-ape  . Tipulaa kalau korang tak tau , coz siap masuk paper METRO . Aku kasihan jugak melihat dia tertekan akibat daripada tekanan segelintir manusia di internet atau di laman facebook , sepatutunya kita tidak boleh merendahkan dia atau mengutuk dia , setiap manusia pasti akan melakukan kesilapan bukan ? tak semua manusia yang sempurna kecuali nabi muhhamad , kita sebagai umat islam bertanggunjawab keatas seseorang muslim atau muslimah untuk mengajak atau berdakwah kepada seseorang itu supaya kesal akan kesilapannya dan kembali pada jalan allah serta bertaubat nasuha pada jalan allah . Nie tidak terdapat segelintir manusia di internet or facebook yang mengutuk dan mencaci beliau . SUBHANALLAH . Akibat daripada tekanan di facebook atau internet , dia menulis statement jujur di facebook bahawa dia dah tak ada bla bla blaaa n blaaa ~ *paham-paham la .  Selepas je kes ADINDA EVANS  hampir surut dan adinda evans telah pun berubah dari segi penampilan dengan bertudung dan telah menginsafi akan perlakuannya itu . Harap-harap dia berubah kerana  allah taala dan serta ikhlas kepada allah dan bukan atas dasar hendak menunjuk kepada orang-orang di facebook bahawa dia dah bertudung semata-mata kehendak orang-orang di facebook . 
               
              Selepas hampir surutnyaa tentang adinda evans nie , kawannya pula telah menerima nasib yang sama . Sedangkan kawannya yang tak bersalah turut di benci oleh segelintir orang .Namun ada yang membela , yelaa . orang tak bersalah . mestilah kena dibela .  Nama kawan dia tak perlulah aku bagitau. Terdapat seorang admin yang tak puas hati ker ape telah mewujudkan page anti kawan dia tu . tak perlulah aku bagitau yer ? :) tak ada angin ribut petir . tiba-tiba je . Memang gilerla admin tu .Orang yang tak salah pun terima nasib yang sama , hati busuk betul , ish ish ish . Tak takot ker dia  mengaibkan diri orang yang tak bersalah ? haisss . Maklumlaa , dah akhir zaman , semuanya akan jadi serba tak kena . haisss . Sory if aku ada tersilap cakap sepanjang aku tulis nie . :D . sesungguhnya setiap manusia tidak terlepas daripada kesalahan . oleh itu , haruslah bertaubat dengan segera , 


Assalamualikum . 

No comments:

Post a Comment